"ASSALAMUALAIKUM"

"Terima kasih telah mengunjungi blog saya semoga dapat mengambil manafaatnya dan mohon maaf bila semua isi di dalamnya tidak sesuai dengan harapan anda "

Friday, December 10, 2010

IKAN BAKAR SRI MURNI LANGAT.

Rabu lepas asyik hujan je kami buat keputusan pergi makan ikan bakar kat Hulu Langat. Sebenarnya kami dah berpuluh kali makan ikan bakar kat situ tapi tak berkesempatan nak cerita pada pembaca. Ikan bakar kat situ pada kami memang sedap dan harganya pun berpatutan. Berbaloi le kalau kita gi makan kat situ.
Macam2 ikan boleh anda order samaada ikan air tawar atau ikan laut. Kami skeluarga memang peminat ikan bakar air tawar. Mereka memang pakar bakar ikan. Air asam dan kicap nya memang terasa. Itu yang mustahak kalau kita makan ikan bakar.Bukan kami nak promote (tak dapat apa pun), kami cuba nak bantu anda yang tercari-cari salah satu tempat nak ubah selera makan.
Kalau anda nak kesana senang je.Kalau anda masuk ikut pekan Batu 9 Cheras, sampai Balai Polis Pekan Bt.9,kalau dari Kajang lampu isyarat masuk kanan tapi...kalau dari KL tak tempuh lampu isyarat, susur kiri.
Terus jalan anda akan jumpa Kpg Sungai Serai, Dusun Nanding, Pekan Bt 14, IKBN Dusun Tua dan Pekan Bt.18. Sampai Pekan Bt.18, hati-hati kerana lepas pekan tu ada satu simpang kanan ke Kg Jawa..Masuk simpang tu dan terus jalan.Tak berapa jauh dah kerana ia terletak kat Batu 19 kampung Jawa.Nak sampai kesitu anda akan berjumpa dengan batu tanda ini dulu di sebelah kanan dan tempatnya sebelah kiri.

Gambar ni di ambil dah malam, kawasan situ langsung tak ada cahaya.Itulah mercu tanda ke Pondok Ikan Bakar Sri Murni Bt 19 Kg Jawa Hulu Langat.

Gambar pondok tempat makan.Pondok ni terletak atas air. Boleh makan duduk bersila atau makan duduk dikerusi.

Kelihatan pemandangan kolam di sekeliling pondok makan. Sementara menunggu pesanan. Kita terhibur melihat ikan-ikan disitu.

Harga seekor ikan patin bakar tu RM 24.00.
Harga Ikan Patin masak masam manis ni RM 30.00.

Ikan Talipia Bakar ni harga nya RM 20.00.

Kami malam tu memilih untuk duduk bersila untuk menjamu selera disitu.Harga satu jug teh O ialah RM9.00.
Memang berbaloi le makan disitu. Sambil menjamu selera, anda boleh berkaroke. Disitu di sediakan kemudahan berkaroke.

PERINGATAN....CUTI PADA HARI KHAMIS MALAM JUMAAT.

Sekiranya anda nak kesitu anda boleh hubungi :
Encik Anuar Bin Amin (Pengurus). Di talian 019-2572169 dan 019-6040138.

No comments:

Post a Comment